Friday 17 February 2012

solo

bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum w.b.r

aku post ayat diatas bukan sebab aku tak akan terima sesiapa dalam hidup aku...no..tapi sebab aku masih belum bersedia untuk terima sesiapa..aku rasa yang aku masih belum jumpa pemilik tulang rusuk ni..pemilik tulang rusuk ni belum muncul dan aku rasa belum masanya ataupun aku yang masih tak menyedarinya..

masih banyak yang perlu baiki dalam diri aku sebab dalam al-quran pun ada tertulis :

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)


jadi..kalau aku nakkan jodoh yang baik,aku sendiri kena jadi baik dulu..tak perlu aku susah2 mencari..akan datang sendiri..
insyaallah..

hey u baru 20tahun kot...
ye betull..aku memang baru 20tahun..tak layak lagi cakap benda2 berkait jodoh..tapi siapa boleh jangka semua ni??jodoh,ajal semua rahsia ALLAH kan..

mak aku ada pesan..

1-jangan urus urusan ALLAH tapi ikut perintah ALLAH...

2-kalau kejar dunia,dunia akan lari..kalau kejar akhirat,dunia nanti menyusul..

maksud mak aku..
ayat pertama tu..jodoh,ajal,rezeki, semua tu urusan ALLAH..bukan urusan kita..kita tak payah risau..yang penting perintah ALLAH jangan kita tinggal..
ayat kedua plak,kalau kita terlalu tumpukan dunia, camna dengan kehidupan akhirat kita nanti?pandai2 fikir sendiri..
=)
peringatan mak aku untuk aku saja aku kongsi kat sini..sebuah perkongsian..

entry kali ni harapnya dapat menyingkap apa yang selama ni terbuku di hati aku..(ayat maut sekarang).hehe..bukan apa.aku rasa macam agak penat bila orang asyik bertanya kenapa aku single..ye memang aku single sekarang ni..!!ceehh..hehe..saya tadak mara aa..gurau saja..semoga aku dapat jodoh yang baik..hoho dan lagi...;p

alhamdulillah aku gembira disamping keluarga tercinta dan kawan2 yang selalu ada dengan aku..
=)



   -uniQue-

No comments: